Hovedmenu

Her kan du betale med betalingskort

Find os på facebook

Årsberetning 2015

Endnu et spændende år er gået i Spjald Fitness.

Det er første år, hvor vi har arbejdet med de nye fleksible perioder for medlemskab – det er måske blevet lidt for fleksibelt i kraft, at det har givet meget papirarbejde. Det må vi se om vi kan finde en god løsning på.

Vi har været ved at arbejde med elektronisk tilmelding også – netop for at undgå for mange papirer. Løsningen blev ikke helt det vi gerne ville, så også her ligger der stadig et stort arbejde.

Vi har egentlig et forventeligt antal medlemmer, men foreningens økonomi er voldsomt presset af den (i forhold til foreningens størrelse) husleje vi giver for vores lokaler. Ved flere møder sidste år har vi arbejdet sammen med nogle af de andre foreninger for at se om vi sammen kunne nå frem til en god løsning. Vores økonomi ville blive væsentlig anderledes, hvis vi igen kunne komme ind i en periode, hvor over halvdelen af medlemmerne er under 25 år. Det ville udløse et højere tilskud, som ville bringe balance i tingene.

Indtil videre har det ikke haft den store effekt, men jeg vil dog alligevel sige stor tak til Spjald IF og Spjald Fritid for den velvillighed de er mødt op med og deres forsøg på at hjælpe os igennem udfordringen. Det er noget af det der kendetegner Spjald og som vi skal være stolte af – at vi sammen søger at finde løsninger, som kan være til fælles bedste.

Økonomien har ikke været presset helt ud i det urimelige, men der har været som i vil hør i forbindelse med gennemgang af regnskabet – et underskud. Det tærer på foreningens kassebeholdning og bliver ikke ved med at gå i det lange løb.

Vores maskinpark er ikke fantastisk. De gamle maskiner er ikke tidsvarende længere de er tunge og klodsede og tager utrolig meget plads. Drømmen og håbet er i løbet af en forholdsvis overskuelig fremtid at foretage en udskiftning af maskinerne. Som bestyrelse har vi i hvert fald vurderet, at det er vigtigt at faciliteterne bliver gjort tidssvarende, hvis vi fortsat ønsker at være et attraktivt tilbud også for de unge brugere.

Til sidst vil jeg sige tak til alle jer frivillige, som har ydet en stor indsats for Spjald Fitness i det forløbne år. Uden jer var vi ikke noget og uden jer fungerede det ikke. Tak til alle jer der er sprunget til i forbindelse med sygedom og afbud og har hjulpet hinanden – det er noget vi er stolte af, at I har fået til at fungere.

Tak for et godt år i Spjald Fitness – vi arbejder fortsat på at finde gode løsninger for foreningen.

article thumbnailÅrsberetning 2015
10/03/2016

Endnu et spændende år er gået i Spjald Fitness.  Det er første år, hvor vi har arbejdet med de nye fleksible perioder for medlems [ ... ]

article thumbnailBeretning 2015